Suplementacja probiotyczna – jakie są korzyści?

Probiotyczne suplementy zdrowotne zyskują na popularności, ponieważ coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z potencjalnych korzyści probiotyków dla organizmu. Probiotyki są zwykle uważane za bezpieczne dla większości ludzi, chociaż czasami produkty probiotyczne mogą powodować niepożądane reakcje bakteryjne na gospodarza i inne niepożądane skutki uboczne. Kiedy rozważasz probiotyczne suplementy zdrowotne, ważne jest, aby zrozumieć niektóre z potencjalnych zagrożeń. Pomoże Ci to określić, czy produkty probiotyczne są odpowiednie dla Ciebie i Twoich potrzeb.

Celem suplementacji probiotycznej jest przywrócenie i utrzymanie zdrowych bakterii jelitowych poprzez wprowadzenie przyjaznych drobnoustrojów do przewodu pokarmowego. Te drobnoustroje występują naturalnie w ludzkim ciele i żywności, którą jemy. Dla zdrowego układu pokarmowego kluczowa jest obecność dobroczynnych probiotyków, ponieważ brak tych organizmów może prowadzić do rozpadu układu odpornościowego, zmniejsza się liczba dobrych bakterii (tj. Złych bakterii) w przewodzie pokarmowym, zwiększa prawdopodobieństwo choroby i zmniejszyć korzystne bakterie (tj. dobre bakterie) w jelitach.

Wiele produktów probiotycznych jest dostępnych bez recepty, w tym proszki, tabletki, płyny i suplementy. Jeśli zastanawiasz się nad suplementem probiotycznym do swojej diety lub potrzeb zdrowotnych, powinieneś rozważyć, czy produkt jest zarejestrowany jako zdrowa żywność lub suplement diety. Produkty ze zdrową żywnością nie muszą być zatwierdzone przez amerykańską FDA, zanim będą dostępne, natomiast suplementy diety muszą zostać zatwierdzone przez FDA i powinny przejść kilka testów standardów produkcyjnych. W rezultacie można znaleźć suplementy zdrowotne lub suplementy diety, które nie zostały poddane żadnym testom, chociaż należy uważnie przeczytać etykietę i skonsultować się z lekarzem lub lekarzem, jeśli masz szczególne problemy zdrowotne lub leki, które obecnie zażywasz. .

Suplementy probiotyczne mogą przybierać różne formy. Istnieją tabletki do żucia, proszki, płyny lub krople podjęzykowe, które przyjmuje się doustnie. Chociaż niektórzy ludzie wolą żuć tabletki lub przyjmować płynny suplement, proszki i płyny są zwykle łatwiejsze do połknięcia w całości. Dodanie probiotyków do diety może również oznaczać dodanie więcej niż jednego rodzaju probiotyku do dziennego spożycia. Idealnie byłoby, gdybyś chciał zrównoważyć rodzaje probiotyków, które już spożywasz, za pomocą dodatkowego, który pomaga utrzymać równowagę. Innymi słowy, dodanie probiotyków do swojej diety oznacza, że ​​stosujesz zdrową, zróżnicowaną dietę, która zawiera szeroką gamę produktów spożywczych, które będą również wspierać i zwiększać wzrost pożytecznych bakterii bez stosowania antybiotyków.

Oprócz dodawania probiotycznych pokarmów do swojej diety, możesz również przyjmować antybiotyki, aby wspomóc dobry wzrost bakterii. Antybiotyki są często przepisywane po zdiagnozowaniu jakiegoś stanu lub choroby, takiej jak przeziębienie lub infekcja żołądka. Antybiotyki są czasami przepisywane w leczeniu chorób przewlekłych, w tym zespołu jelita drażliwego, a także w leczeniu poważnych problemów zdrowotnych, takich jak rak i HIV / AIDS. Chociaż w tym celu można stosować antybiotyki, niosą one również znaczące potencjalne skutki uboczne, takie jak biegunka, nudności i ból brzucha.

Jeśli chodzi o działanie probiotyków, niektórzy badacze uważają, że efekt jest nie tylko miejscowy: co oznacza, że ​​antybiotyki zabijające szkodliwe bakterie mogą również zabijać „dobre” bakterie w jelicie. Na przykład, chociaż antybiotyki mogą czasami zniszczyć zarówno „złe”, jak i „dobre” bakterie w jelicie, mogą również mieć niezamierzone skutki uboczne – wzrost populacji złych bakterii w jelitach. Jest to jedno z potencjalnych komplikacji zdrowotnych wynikających z nadużywania antybiotyków. Wzrost liczby „złych” bakterii może prowadzić do opisanego powyżej braku równowagi.

Inną opcją dla osób szukających dodatkowej pomocy dla swojego układu odpornościowego jest przyjmowanie suplementów probiotyków Narine http://konopny-sklep.pl/narine i prebiotyków. Oba są podobne do rodzajów żywności, które już znamy i kochamy. Zazwyczaj aktywny składnik suplementów probiotycznych nazywa się acidophilus. Prebiotyki pochodzą z roślin takich jak jogurt i chlorella. Oba te składniki diety dostarczają wielu mikroorganizmów (i składników odżywczych), których nasz organizm potrzebuje dla optymalnego zdrowia. Istnieją dowody na to, że te dwa rodzaje bakterii mogą być szczególnie korzystne dla osób cierpiących na choroby lub zaburzenia przewodu pokarmowego.